الحياة والناس

اهلا بك في منتداك عزيزي الزائر
نرجو منك التسجيل او الدخول
حتي تطلع علي محتويات الموضوع بحرية تامة
وشكرا
ادارة منتدي الناس والحياة

هذا المنتدي انشأ لخدمة الناس والاجابه عن استفساراتهم فى كافه نواحى الحياه العلمية والادبية والفنية والطبية والمعيشية

يلا نسامح

شاطر
    ميرو84
    مشرفه قسم الحياه والناس
    مشرفه قسم الحياه والناس

انثى
    الجدي

رأى يلا نسامح

مُساهمة من طرف ميرو84 في السبت أغسطس 21, 2010 9:27 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
    محدش عااااااااااااااااااش فى الدنيااااااااااا دى ومتألمش 0000يامااااا الدنياااا دى تعبتنا 00
    ويامااااااااااا فى نااااااااااس جرحونااااااااا 00وتعبوناااااااااا 0000يمكن ساعات طيبتناااا تأذيناااااااا
    ونشيل ونخبى جرحونااا وتعبنا وشقناااا جواه قلوبناااااا 000ونحس ساعات قلوبنااااا بقت تقيله علينااااااا
    من كتر مهى شايله ومحدش حاسس بينااااا 000احنا ربنا خلقنا بقلوب صافيه 00وطيبه 000وزرع فينا
    مشاعر الخير والحب والتسامح
    كلناااا نفسنااااا ترجع قلوبنااااا صافيه مفيهاااااش كره 00مفيهااااش حقد 000مفيهااااش جرح 000مفيهااااااش خوف
    قلوب راضيه ومش خايفه 000قلوب مليااااااااااااانه حب وخير
    ياااااااااااااااااااااااه أقد أيه الدنيااااااااااااااااا حتبقى جميله واحنا عايشين بقلوب صافيه
    تخيل الدنياااا حتبقى عامله ازاى 00واحنا بنحب الخير لبعض 00تخيل الدنيااااا واحنا بنخاف على بعض
    واحنا بنساعد بعض
    صدقونى والله كلنا فينا خير 00ومشاعر جميله وكلها حب وخير 000المشاعر دى موجوده فينا 00
    تعالو نشيل أى كره من قلوبنا ونشيل أى زعل من أى حد 00ونشيل اى جروح تعبت قلوبنا تعالو نسامح
    ونتسامح 00
    تعالو نسامح كل الناس الى جرحونا كل الناس الى ظلموناااا 000ونقلهم احنا مش عايزين منكو حاجه احنا مسامحينكو
    مسامحينكو مش علشان احنا اضعاف لاء 00علشان احنا اقوياء 00والقوى بس هو الى بيعفى 000
    تعالو نصفى قلوبنااا ونبداء من جديد بقلوب صافيه مفيهاش غير حب ربنااا وحب الناس
    احنا حنسامح علشان ربنا بيحب التسامح ودينا دين التسامح 0شوف ربنااااااااا بيقول أيه (سارعو الى مغفرة من ربكم وجنة عرضها السموات والارض أعدت للمتقين ,الذين ينفقون فى السراء والضراء والكاظيمين الغيظ والعافين عن الناس والله يحب المحسنين ) صدق الله العظيم
    شايفين ربنا بيقولنا أيه سامحو بعض واعفو عن بعض 0واغفرو غلطات بعض 0ده ربنا بيحب المحسنين ووعدهم بجنة عرضها السموات والارض
    يااااااااااااااااااااه تخيل أقد أيه ربنا بيحبناااااااااااااااااااااااا
    يلاااااا كلناااااااا نقول 00يارب أنا مسامح كل الى ظلمونى ومسامح كل الى اساءو لياااا 0يارب أنا مسامح كل الى جرحونى
    يارب أنا مسامح 00ويارب سامحنى لو يوم أنا ظلمت 00يارب ملناش غيرك يارب 00مهما داقت الدنيا بينا مالناش غيرك حنين علينااا 00ربنا يجمعنى بيكم فى الجنة

الوقت/التاريخ الآن هو الإثنين مايو 21, 2018 5:42 pm