الحياة والناس

اهلا بك في منتداك عزيزي الزائر
نرجو منك التسجيل او الدخول
حتي تطلع علي محتويات الموضوع بحرية تامة
وشكرا
ادارة منتدي الناس والحياة

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

الحياة والناس

اهلا بك في منتداك عزيزي الزائر
نرجو منك التسجيل او الدخول
حتي تطلع علي محتويات الموضوع بحرية تامة
وشكرا
ادارة منتدي الناس والحياة

الحياة والناس

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

هذا المنتدي انشأ لخدمة الناس والاجابه عن استفساراتهم فى كافه نواحى الحياه العلمية والادبية والفنية والطبية والمعيشية

مكسووف ومكسووفة

أدعولي ربنا يغفرلي
    أدعولي ربنا يغفرلي
    عضو كريم
    عضو كريم

ذكر
    الجوزاء

رأى مكسووف ومكسووفة

مُساهمة من طرف أدعولي ربنا يغفرلي الثلاثاء أغسطس 10, 2010 6:50 pm

أنت عارف ليه أنت السبب وأنتي عارفة ليه انتي السبب عشان ربنا قال
    قال تعالي "ظهر الفساد في البر والبحر بما كسبت أيدي الناس"
    أنت تعرف أنه بسببي وبسببك والله العظيم أخواني وأخوانك في فلسطين بيتعذبوا وبيتهانوا وبيغتصبوا لو أنت أختك أو أمك أو أخوك أو أبوك عرفت أن أي حد فيهم بيتهان وبيغتصب وبيموت ياتري هتروح القهوة وتسيبهم ياتري هتخرج مع
    صحبتك ياتري هتشتري سجاير ياتري هتسمع اغاني ياتري ياأختي هتلبسي الضيق والبناطيل وهتسيبي شعرك
    طيب أنت بتقول كده ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    كل واحدة مش بتلبس الزي الشرعي كل واحدة بتسمع اغنية كل واحدة ماشية مع واحد كل واحدة بتلبس ضيق
    كل واحدة مش بتصلي كل واحدة بتبارز ربنا بالمعاصي سبب في تعطيل النصر والله العظيم بجد انتي السبب
    وكل واحد ماشي مع واحدة وكل واحد قاعد في قهوة وكل واحد بيسمع اغاني وكل واحد ماسك سيجارة
    وكل واحد مش بيصلي وكل واحد بعيد عن القرأن وعن السنة وكل واحد بيتفرج علي الكليبات وكل نظرة حرام
    كل ده سبب في تأخير النصر مش قلتلك أنت السبب صدقوني والله أحنا السبب
    بنشوف كل يوم حوادث وبنشوف مجازر وبنشوف ذبح لأخواننا وماعلينا إلا أن نمصمص الشفاة ونقول
    لاحول ولاقوة إلا بالله ولانتحرك ونرمي الحمل علي الحكومات وعلي العالم ونقول "أحنا هنعمل أيه" ووالله الدور الأكبر علينا لو قمنا كلنا بالدعاء في القيام وفي الصيام والله نصرة لو أنا بطلت سجاير نصرة لو بطلت أغاني لو بطلت التعامل في البنوك لو بطلت شرب الحرام لو بعدت عن صحبة السؤ وعن مصاحبة البنات ولوبعدتي ياأختي عن الضيق من اللبس وعن المكياج وعن التعامل مع الشباب لو بعدنا عن الأختلاط في الجامعات والله كل ده نصر لازم نرجع عشان النصر يرجع يبقي لازم تبقي راجل وعندك نخوة عشان لوبيتك في حد بيغتصب أختك أو امك أكيد مش هتسيبه وتروح الكافيه نت أو يبقي عندك وقت لسيجارة أوتدوري ياأختي علي الضيق والمكياج
    أنت تعرف أن كل شركات السجاير من الغرب واليهود يعني كل جنيه بتدفعوا بتدعم اليهود بيه وبتتطعن في أخوك وأختك المسلمين يعني يوم القيامة هتلاقي واحد جاي لربنا بيقولوا يارب هو ده السبب هواللي دبحني,هتعمل أيه؟

قال تعالي" ولو تري إذ المجرمون ناكسوا رؤسهم عند ربهم"
    أنا مكسوف أوي طيب موطي راسك ليه؟ أرفعها أزاي وأنا كل متنزلي نعمة ورا نعمة يارب يطلعلك مني ذنب ورا ذنب أرفعها أزاي وأنا ياما عصيتك وياما أعرضت عنك وياما أتجرأت عليك أرفعها أزاي وأنا مفيش ذنب معملتوش أرفعها أزاي وأنا كنت أسمع شريط الأغاني أبكي وأسمع القرأن أتَّاوب, أديتني المال عصيتك بيه أرفعها أزاي وأنا لو حد شايفني معصيش أبدا ولو أنت شايفني وأنا لوحدي أجعلك أهون الناظرين إليا مش قادرأرفعها يارب أرفعها أزاي ورسول الله دخل الحديد في وجهه في غزوة أحد علشاني وأناطلعت بكسر سنته, وأنتي موطية راسك ليه ياأختي أرفعي راسك
    أرفعها أزاي وأنا ربنا أمرني بالحجاب الشرعي وأنا قلت لأ أرفعها أزاي وأنا مكنتش بصلي غير لما بيجيني مزاجي أرفعها ازاي وأنا موبايلي فيه أحدث الأغاني أنا مش قادرة أرفعها
    قال تعالي "ولو تري إذ المجرمون ناكسو رؤسهم عند ربهم ربنا أبصرنا وسمعنا" خلاص يارب شوفنا يارب الجنة شوفنا يارب أد أيه اللي أطاعك رفعته شوفنا النار يارب والله العظيم مكناش نعرف أن هي كدة يارب شوفنا كائن هائج بيشدوه خمسة مليار ملك وهو بيزلزلهم من شدة غضبه علي العصاة وشوفنا الجنة ومكناش نعرف ان فيها نعيم كدة وراحة كدة خلاص أبصرنا يارب بس بعد أيه؟ شوفنا اللي واقف علي باب الجنة وبياخد كتابه بيمينه وبأعلي صوت بيقول أنا نجحت ياأمة محمد أنا جبت أمتياز في غض البصر وأمتياز في الصلاة وأمتياز في الحجاب وامتياز في عدم سماع الأغاني خلاص معقول مش هصلي تاني مش هقيم الليل تعب السنين خلاص أنا فزت ونجحت ومش هدخل النار وهتعذب فيها ومش هتلفحني لسعة نار وانا بعدي من علي الصراط ومش هقف 50الف سنة في ظل الحر أنا نجحت ومش هضّرِب بمقامع الحديد ولا هشرب حميم أنا نجحت وهحضن أبو بكر الصديق وهتغدي مع عمر واتعشي مع الرسول نجحت وهشوف ربنا أوعي تقول"ربنا أخرجنا نعمل صالحا غير الذي كنا نعمل" أوعي تقول "رب أرجعون لعلي أعمل صالحا" أوعي تقول يارب رجعني وأنا هقطع سجاجيد الصلاة أوعي تقولي رجعني يارب وأنا هلبس النقاب ومش هبطل كلام عنك أوعي تقول رجعني يارب وأنا هسيب الأغاني والبنات والنت والسجاير وربا البنوك والصحبة السيئة واللبس الضيق والمكياج وصديقي أوعي "أخيرا" "لوأنت أو أنتي كنتو في السلام 98 وقعدتو يومين في المياة مش في النارمن غير أكل ولاشرب وبتشوفو القروش بتاكل غيركم وجالكم اللنش ورما الحبل وقالك هتلبسي حجاب ولا نسيبك, هتصلي ولا هتفضل بعيد عن ربنا هتطيع أمك وأبوك ولا نشد الحبل هترجع حقوق الناس وفلوسهم ولا لأ؟ هتسيب السجاير والبنات ولالأ؟ "أيه ردكم؟"
    سبحانك اللهم وبحمدك أشهد أن لا إله إلا أنت أستغفرك وأتوب أليك

الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء مايو 08, 2024 4:07 am